Czym jest pozycjonowanie marki?

Skuteczne marki charakteryzują się solidnym pozycjonowaniem, które pozostawia trwałe wrażenie na kliencie, pomimo presji konkurencji. Aby to osiągnąć, firma musi jasno zakomunikować w ramach pozycjonowania marki, co odróżnia jej markę od konkurencji, jakich korzyści mogą oczekiwać klienci oraz jak firma postrzega siebie w odniesieniu do klienta i jego życzeń. Pozycjonowanie Włocławek tworzy silny obraz różnych marek na świecie.

Czym jest pozycjonowanie marki?

Celem pozycjonowania marki jest zapewnienie, by dana marka utkwiła w umysłach konsumentów, a jednocześnie by można ją było odróżnić od innych marek. Powinna ona określać, czego klient może oczekiwać od marki i co ona sobą reprezentuje. Im bardziej konkretnie i zrozumiale dla konsumenta sformułowana jest obietnica marki, tym większe prawdopodobieństwo, że marka zostanie zapamiętana. Pozycjonowanie marki musi zatem zarówno wiarygodnie wynikać z marki, jak i być atrakcyjne dla grupy docelowej. W ramach strategii marketingowej pozycjonowanie marki powinno zatem prowadzić do silnych skojarzeń z klientem, tak aby wolał on daną markę od jej konkurentów. Jak pozycjonować strony internetowe?

Dlaczego pozycjonowanie marki jest ważne?

Sam fakt dobrego pozycjonowania marki może przyczynić się do znacznego wzrostu sprzedaży. Zapadające w pamięć hasła i obrazy przemawiają do potencjalnych klientów i wzmacniają ich poczucie wyboru. Większość decyzji o zakupie jest podejmowana na podstawie emocji. Dlatego koncentrowanie się na funkcjonalności i jakości oraz obiecywanie klientowi najwyższych korzyści nie wnosi żadnej wartości dodanej. Konsumenci, decydując się na dany produkt, zakładają przecież, że będzie on najlepszy i przyniesie im jak największe korzyści. Pozycjonowanie marki wyznacza impulsy i wzbudza pragnienia. Przewiduje on względy, które nie są brane pod uwagę w odniesieniu do jakości produktu. Istotną zaletą widocznego – wiodącego – pozycjonowania marki we własnym sektorze jest fakt, że już sam ranking marki oparty na tym kryterium wzbudza zaufanie i pozwala umieścić produkt na krótkiej liście. Agencja SEO stawia pozycjonowanie marki na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o budowanie silnej reklamy.